In het boek DUTCH AD MEN | DE KLASSIEKE RECLAMEWERELD, een initiatief van Fred Kolsteeg, wordt de geschiedenis van de reclamewereld vastgelegd.
Projecten
Sinds de oprichting heeft de stichting tal van projecten en ook initiatieven financieel ondersteund en daarmee mogelijk gemaakt.
Een overzicht van de belangrijkste projecten en initiatieven die door TICK in de loop der jaren zijn gesteund vind je hieronder vermeld. Van de meest recente tot de allereerste.
AdGreen The Netherlands heeft tot doel te bevorderen dat de Nederlandse reclame-industrie de CO2-uitstoot ten gevolge van filmproducties kan verminderen. TICK ondersteunt dit initiatief vanaf de start in 2022.
Al jaren maakt de financiële ondersteuning van TICK het mogelijk dat de Nederlandse Filmacademie van de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten binnen de filmopleiding kwalitatief commercialonderwijs kan verzorgen.
Al sinds haar oprichting in 2013, toen nog "RAUW* genaamd, steunt TICK RA*W. Dit initiatief van jonge vakmensen werd door hen gestart met als doel zelf het heft in handen te nemen en zo zorg te dragen voor de eigen carrièreontwikkeling in het vak.
ADfest 2022 is de opvolger van 24Academy dat sinds 2015 een vast onderdeel was van het 24Festival, dat werd gesponsord door TICK. Net als 24Academy richt zich ADfest op studenten van universiteiten en hogescholen, maar wordt nu dus los van het festival georganiseerd.
Stichting Tick heeft drie aan corona gerelateerde projecten ondersteund. Het vrijwilligersplatform 'NL voor Elkaar'. En de uitreikingen van de Effies in 2020 en van de SAN-Accenten in 2021.
‘Find your Kind’ is een door TICK gesteund project over vrouwen, die zich een plek hebben gecreëerd die er voordien niet was en daarbij de bestaande gender- en culturele rol hebben getrotseerd. Vrouwen die de hen opgelegde grenzen hebben genegeerd en een icoon zijn geworden in hun sport.
TICK heeft in 2019 aan de Stichting Reclame Code (SRC) middelen ter beschikking gesteld om de aangepaste Code Sociale Media met een mediacampagne onder de aandacht van influencers, adverteerders en bureaus te brengen.
In 2017 vierde VEA, de vereniging van toonaangevende reclamebureaus, het 100-jarig bestaan. Net als 10 jaar eerder, gebeurde dat onder de titel 'Kunst van het Verleiden'.
De Embassy of Dutch Creativity is een initiatief van de creatieve industrie in Nederland om zich jaarlijks tijdens het Cannes Lions Festival te presenteren. Doel is de daar aanwezige wereldwijde creatieve gemeenschap te inspireren met de Nederlandse bezieling voor innovatie en ondernemerschap.
Asset | Marketing nam het initiatief om in Tilburg in 2015 een Commercial Night te organiseren ter ere van 30 jaar Effies, dat in 2014 was gevierd.
Het 24Festival is hét jaarlijkse evenement waar professionals in reclame, communicatie, marketing en design elkaar én aanstormend talent ontmoeten en inspireren. De dag bestaat uit het Grote Marketing Congres (voor professionals), de 24Academy (voor studenten en starters) en de uitreiking van de Effie Awards.
in 2017 vierde Jonge Honden het 25 jarig bestaan. TICK steunt Jonge Honden al meer dan 10 jaar en maakt het de Film en Cyber winnaars van de 24uurs pitch mogelijk om mee te gaan naar Cannes en daar deel te nemen aan de Young Lions Competition.
Mede dankzij de toegezegde bijdrage van TICK heeft het tentoonstellingscomité...
In 2010 en 2011 werd met steun van TICK de Night of the AdEaters...
Een fenomeen in het vak. Iedereen gebruikte hem en...
Enkele coryfeeën uit het vak hadden het idee opgevat om samen met Melcher de Wind van Local World...
Tien jaar na de eerste grote en succesvolle reclametentoonstelling 'Reclame Helden'...
Met financiële steun van TICK starten VEA en VCP in 2009...
Ter gelegenheid van het 90 jaar bestaan van de VEA werd...
Het eerste en grootste project dat door TICK werd opgepakt was het veiligstellen van het Commercial Film Erfgoed...